រៀនពីការបរាជ័យរបស់ Nokia (Learn From Mistake)

 Nokia ដែលធ្លាប់ជាកម្លាំងលេចធ្លោនៅក្នុងឧស្សាហកម្មទូរសព្ទចល័តបានប្រឈមនឹងការធ្លាក់ចុះដោយសារហេតុផលជាច្រើន៖

កង្វះការច្នៃប្រឌិត៖ ក្រុមហ៊ុន Nokia បានបរាជ័យក្នុងការរក្សាល្បឿននៃការច្នៃប្រឌិតយ៉ាងឆាប់រហ័សនៅក្នុងទីផ្សារស្មាតហ្វូន។ ខណៈពេលដែលដៃគូប្រកួតប្រជែងដូចជា Apple និង Samsung កំពុងណែនាំស្មាតហ្វូនដែលមានមុខងារទំនើបៗ និងចំណុចប្រទាក់ងាយស្រួលប្រើនោះ Nokia ព្យាយាមសម្របខ្លួនផលិតផលរបស់ខ្លួន។

ជម្រើសនៃប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការ៖ Nokia ដំបូងឡើយបានជាប់គាំងជាមួយនឹងប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការ Symbian របស់ខ្លួន ខណៈដែលដៃគូប្រកួតប្រជែងបានផ្លាស់ប្តូរទៅប្រព័ន្ធទំនើប និងងាយស្រួលប្រើជាងមុនដូចជា iOS និង Android ។ ជម្រើស​នេះ​នាំ​ឱ្យ​ប្រជាប្រិយភាព​ទូរស័ព្ទ Nokia ធ្លាក់​ចុះ។

ការរួមបញ្ចូលប្រព័ន្ធអេកូ៖ Nokia មិនមានប្រព័ន្ធអេកូខ្លាំងដែលអាចប្រកួតប្រជែងជាមួយប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការ iOS របស់ Apple ឬ Android របស់ Google នោះទេ។ កង្វះ​ហាង​កម្មវិធី​ទូលំទូលាយ និង​ការ​គាំទ្រ​អ្នក​អភិវឌ្ឍន៍​បាន​រារាំង​សមត្ថភាព​របស់ Nokia ក្នុង​ការ​ទាក់ទាញ​អ្នក​ប្រើ។

កំហុសជាយុទ្ធសាស្ត្រ៖ ក្រុមហ៊ុន Nokia បានធ្វើកំហុសជាយុទ្ធសាស្ត្រមួយចំនួន ដូចជាការសម្រេចចិត្តគាំទ្រទាំងស្រុងលើប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការ Windows Phone ក្នុងឆ្នាំ 2011។ ការផ្លាស់ប្តូរនេះបានកំណត់សមត្ថភាពរបស់ពួកគេក្នុងការសម្របខ្លួនទៅនឹងការផ្លាស់ប្តូរទីផ្សារយ៉ាងឆាប់រហ័ស។

ការប្រកួតប្រជែង៖ ការកើនឡើងនៃដៃគូប្រកួតប្រជែងខ្លាំង ជាពិសេស Apple និង Samsung បានបង្ហាញពីបញ្ហាប្រឈមសំខាន់ៗសម្រាប់ Nokia ។ ក្រុមហ៊ុនទាំងនេះបានផ្តល់ជូនស្មាតហ្វូនជាមួយនឹងការរចនាកាន់តែប្រសើរ លក្ខណៈពិសេសកាន់តែច្រើន និងរូបភាពម៉ាកយីហោកាន់តែរឹងមាំ។

ការបរាជ័យក្នុងការទទួលយកនិន្នាការអេក្រង់ប៉ះ (Touch)៖ ដំបូងឡើយ Nokia ទប់ទល់នឹងការផ្លាស់ប្តូរឆ្ពោះទៅរកស្មាតហ្វូនអេក្រង់ប៉ះ ដោយនៅជាប់នឹងក្តារចុចរាងកាយ និងអេក្រង់ប៉ះដែលធន់ទ្រាំ នៅពេលដែលទីផ្សារកំពុងឆ្ពោះទៅរកអេក្រង់ប៉ះដែលមានសមត្ថភាព។

បញ្ហាការគ្រប់គ្រង៖ បញ្ហាភាពជាអ្នកដឹកនាំ និងការគ្រប់គ្រងផ្ទៃក្នុងក៏បានដើរតួនាទីផងដែរ។ ការផ្លាស់ប្តូរភាពជាអ្នកដឹកនាំ និងការរៀបចំរចនាសម្ព័ន្ធឡើងវិញមិនតែងតែជោគជ័យក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមដែល Nokia ជួបប្រទះនោះទេ។

វិបត្តិសេដ្ឋកិច្ច៖ ការធ្លាក់ចុះនៃសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោកនៃឆ្នាំ 2008-2009 បានជះឥទ្ធិពលលើការចំណាយរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ ហើយក្រុមហ៊ុន Nokia ក៏ដូចក្រុមហ៊ុនដទៃទៀតដែរ មានអារម្មណ៍ថាមានផលប៉ះពាល់នៃតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ដែលកាត់បន្ថយក្នុងអំឡុងពេលនោះ។

នៅក្នុងឆ្នាំ 2014 ផ្នែកឧបករណ៍ និងសេវាកម្មរបស់ Nokia ត្រូវបានទិញដោយក្រុមហ៊ុន Microsoft ដែលបង្ហាញពីការបញ្ចប់វត្តមានរបស់ Nokia នៅក្នុងអាជីវកម្មផលិតទូរស័ព្ទ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ Nokia នៅតែបន្តមានជាក្រុមហ៊ុនមួយ ដោយផ្តោតលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទូរគមនាគមន៍ និងដំណោះស្រាយបច្ចេកវិទ្យា។ ការធ្លាក់ចុះនៃ Nokia នៅក្នុងទីផ្សារទូរស័ព្ទចល័ត ដើរតួជារឿងនិទានមួយអំពីសារៈសំខាន់នៃការសម្របខ្លួន និងការច្នៃប្រឌិតនៅក្នុងឧស្សាហកម្មបច្ចេកវិទ្យាដែលមានល្បឿនលឿន។

Comments

Popular posts from this blog

គំរូ ពិធីបុណ្រគំរប់ខួប ១០០ថ្ងៃ ឬពិធីបុណ្របច្ច័យបួន ឬបុណ្រ៧ថ្ងៃ Free Download

គំនិតគួពិចារណាទាំង១១ជំហ៊ាន មុននឹងអ្នកសម្រេចចិត្តវិនិយោគក្នុងវិស័យគ្រីបតូ (Crypto Currency)

What is Total Quality Management (TQM)? តើអ្វទៅជា TQM?